Mindenki tudja, hogy a cégek által osztogatott apró figyelmességnek szánt dolgok reklámcélokat szolgálnak. Itt inkább az a kérdés, hogy ki tud ötletes és célirányos szóróajándék listát összeállítani az ügyfelei vélt vagy valós igényei alapján.
Olyan dolgokat osztogatni, amire senkinek nincs szüksége nem okoz túl nagy örömet. Viszont lehet az egy banálisnak tűnő apróság, mégis örülünk neki, mert éppen ez hiányzik. Ezért a cégnél, a szóróajándék beszerzésével megbízott munkatárs jó, ha alaposan átgondolja, miket is vásároljon ajándék gyanánt.
A legegyszerűbb, ha sorra veszi, hogy a beszerezhető termékekből kinek mit adna. A beszállító partnereknek és rendszeres ügyfeleknek, valamint a cég dolgozóinak. Ezt összegezni kell, majd ezután leadni a szóróajándék rendelést.
Nincs szükség folyamatos ajándékozásra az év folyamán, de néhány alkalommal igen. Ettől függ, hogy milyen értékek között mozogjon az, amit a cég szétoszt. Apróbb dolgok folyamatosan lehetnek készleten, némelyik értékesebb darab pedig évfordulókkor, karácsonykor.